BÖLÜM 2 - 1 NİSAN İSYANI

1 Nisan 2016 Cuma

Şakalarla geçen 1 Nisan geldi çattı… Her 1 Nisan’da yaşamak zorunda mıyız şu klasik ‘’1 Nisan! Aklımda’’ şakasını. Ciddiyim her yıl unutuyorum ve her yıl aynı şekilde kandırılıyorum. Bu kez içim içime sığmayacak bir haber almıştım ki; hevesim kursağımda bırakıldı ama inat ettim aldım!
Victor Hugo’nun Sefiller kitabının nadir bulunan 1983 yılında çıkarılmış karikatürlü kitabını bir hesapta buldum. Kitaba 100 TL fiyat biçilmiş. Eski basım hayranlığım olduğu için sayfayı gezindim ve birkaç tane daha kitap aldım.  Ama bir kitaba 100 TL veremezdim şu an, başladım pazarlığa. Allem ettim, kallem ettim 60 TL’ye anlaştım kitap için. Nasıl seviniyorum ama kitabı iyi bir pazarlıkla aldığıma. İki saat sonra adresimi verip parayı yatırmaya gideceğim bankaya o sırada konuştuğumuz hesaptan bana mesaj geldi, ‘’100 TL’ye satıldı’’ diyor. O an sanki üzerime inme indi. Allahını seven üstüme gelmesin diye karalar bağladım.Tutuldum ve çok sinirlendim. Sabahın köründe o kadar uğraşıp, parmak ağrıtıyorum ama başka biri gelip parayı basıp anında alıyor öyle mi? Paranın gözünü seveyim ama suç satıcıda! Başladım buna lafları dizmeye.


Ben: Biz biraz önce sizinle o kadar konuştuk, anlaştık. Nasıl benim lafımın üstüne kitabı satabiliyorsunuz anlaşmışken?

Satıcı: Ee bu işler böyle, parayı veren düdüğü çalıyor. Zaten fiyatı oydu.

Ben: Ama saçmalık! Biz anlaştık, parayı yatırmaya hazırlanıyorum. Tamam diyorsunuz, helalleşiyoruz. Nasıl ardımdan beni bir şey saymadan satıyorsunuz? Bu nasıl bir anlayış?

Satıcı: Valla anlaştık ama benim içime sinmedi.

Ben: İçine sinmediyse ne demeye evet diyorsun. Anlaşıyorsun? Şaka mı yapıyorsun?

Satıcı: Evet. :D 1 Nisan!

Demesin mi?! Nasıl yani falan oldum ama zaten konuşurken bildiğiniz gözüm döndü böyle. Ay canım çok komik, bari iki gülücük atayım da boşa gitmesin. -.- Kıpkırmızıydım hayal kırıklığının etkisinde. Ama 1 Nisan deyince de sinirim geçmeye yetmedi. Affedersiniz neden yadırgıyorsunuz demeyin lütfen ama daha yeni tanışmış alıcı-satıcıyız bir anlaşma yapıyoruz, şaka yapmak ne arkadaşım? Niye bunu yapıyorsun ki, sabah sabah Cuma günümü rezil ediyorsun? Güzel güzel anlaşmışız, ver kitabımı kargoya, git şakanı da çevrene, eşine dostuna yap değil mi ama?

Hala sinirliyim, elim ayağım titriyor. Şu geçtiğimiz zor günler de bir espiriyi insana çok görmemek lazım aslında ama yine eyvallah dedim tabi. İnsanların kalbini kırmak gibi bir huyum yoktur. Yaptı bir kere dedim. Neyse ki şakaydı, gerçek olsa ne yapardım hiç bilmiyorum. Çünkü resmen katlanan sevincim önce bir hızlı düşüş yaşadı sonra eli ayağı kırık ayağa kalktı.

Tamam şakanızı yapın ama arkadaşım insanların sevinciyle oynamayın lütfen. Zaten her yıl türlü şakalar işitiyoruz. Hem nedir bu 1 Nisan şakası düzeneği, şaka bombası gibi nerede patlak verecek içleniyorum bilmediğimden. Toplum olarak zaten hepimiz şaka gibiyiz, sürpriz yaratmaya da gerek yok. Ha bir de ‘’Aklımda’’ olayı 1 Nisan’da değil, Lades yapılırken kullanılır. Yoksa ben mi yanlı biliyorum? :/
Aşağı da ki 1 Nisan şakasını da buraya bırakıyorum. Ben gülerek izledim. 
Herkese hayırlı Cumalar diliyorum. 

45 yorum:

  1. iyi güldüm. :) Ben 1 Nisanları pek sevmem. çünkü ben de çok şakalanıyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şaka yapılır anlarım da insan alıcısına yapar mı bu düşündürücü. :D

      Sil
  2. Kısanın Güncesi, ne olur kusuruma bakma, güldüm okurken. O kadar yaşayarak anlatmışsın ki, belli hala kızgın olduğun. Güldüğüme bakma, aynısı başıma gelse senin gibi tepki verirdim. Tanımadığı insana şaka yapması da ayrı cesaret

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kusuru canım, bende gülerek yazdım zaten ama tanımadığım biri olduğu için sinirlendim. :D Dediğin gibi ayrı bir cesaret. Alıcı-satıcı durumu olduğu için daha bir ilginç.

      Sil
  3. ayy yaa kıyamam kısanın güncesi! neler gelmiş başına sabah sabah, ama alıcı satıcı arasında böyle bir şey geçmesi hakikaten enteresan yaa, değişik bir tipmiş... aynen öyle aklımda olayı lades için :)))
    nisan 1 i ben de unutmuştum, aklıma gelmedi açıkcası :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kişisel olarak sattığı için muziplik yaptı herhalde ama yine de çok tuhaf insanlar var. :) Beni de sabah patronum ayıktırdı 1 Nisan için. :)

      Sil
    2. :)) Enteresan gerçekten de ne bileyim... insanları anlamak güç, samimiyet olsa neyse dicem de bu bi de ticari falan bilemedim :)))

      Sil
    3. Ticari ama kişisel olarak kendi kütüphanesinden satan biriydi. Belki de yaşının genç olmasından kaynaklanıyor. Günlük yaşantımda çok karşılaşıyorum. :))

      Sil
  4. Neden yargılıyorsunuz diyecek biri çıkacağını sanmıyorum çünkü haklı olduğun bir durum. Sen yine gayet normal davranmışsın ben pek anlayışımı koruyamazdım sanırım.. Birde sabah olacak ve çok istediğim bir şey üzerinden yapılacak.. Bilemiyorum :D
    Satıcının da baya enteresan bir şaka anlayışı varmış :)) Hem hala 1 Nisan şakaları yapan kaldı mı ki ya? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de nasıl kaldı Akelam :D Cins cins şakalar yapıyorlar. Sanki 1 yıl öncesinden bu günü bekliyorlar vesselam. :D Aslında çok sinirlendim ama bunu komik bir dille yazmak istedim. :))

      Sil
  5. Ben pek şaka kaldırmadığım için şaka da yapmam. Yazınızda belirttiğiniz gibi hoş olmayan şakalara kesinlikle karşıyım. Tanımadığım birisi hele de almayı çok istediğim bir kitap konusunda böyle bir şaka yapsa sanırım kitabı almaktan vazgeçerdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap nadir bir kitap olmasa çoktan vazgeçmiştim. Ama haklısınız. :)

      Sil
  6. Bayağı iyi atlatmışsın ... Ben o sinirle inan kitabına da sana da der almıyorum git sat derdim ... O kadar gözüm dönerdi...
    Tanımadığın insan sonuçta ...
    Ama anlatımın şahane :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğlenceli bir dille anlatmaya çalıştım, teşekkür ederim. :) Normalde sakin bir insan değilimdir, satıcı bugün şanslı günündeydi. :D

      Sil
  7. İlginç bir insanmış :) Tanımadığı ve ticaret yapmak üzere olduğu birine 1 Nisan şakası yapmak nedir :) Neler düşünüp böyle bir mesaj attı acaba merak ettim şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gereksiz insan her yerde. :) Hayır yani sen satışını yap ne yapacaksın şakayı, 1 Nisan'ı :D

      Sil
  8. şaka yapılmadı bugün bana, sınıfa girdiğimde sınıfa giren kuş zaten şaka gibiydi, derse geçtim hala çıkmadı, çocuklar ben gelmeden önce nasıl ürküttüyse onu dinlendikten sonra uçtu gitti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuşun şakasını tercih ederdim sanırım şu durumda. :)

      Sil
  9. Merhaba,
    Nefret ederim 1 Nisan şakalarından, yakın çevrem yapmaz, öyle şirretimdir bu konuda, uzak çevremden de denk gelmedi çok şükür. Genel olarak şaka sevmem ben zaten, neşesiz, espri sevmeyen biri miyim, değilim. Ama konu şaka olunca şalterler atıyor bende. Bir ara kamera şakası saçmalığı vardı her kanalda. Ay Yarabbim, biri denk gelse vereceğim tepkiyi ve ne denli rezil olacağımı düşünüp dururdum hep. Çok şükür öyle bir saçmalık olmadı.
    Gayet hanımefendi atlatmışsınız bu olayı, iyi okumalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz. :) Çok teşekkür ederim. :)) Ama şaka değilde gerçek olsaydı ne yapacağımı tahmin edemiyorum. :'))

      Sil
  10. Ben de sinir oldum kuzum, tanımadığı insana şaka yapmak da nasıl bir cesaret. Sen yine iyi sakinleşmişsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şokdan doğru düzgün tepki veremedim Gökçe abla, insanlar tuhaf. :))

      Sil
    2. Tuhaf hakikaten ben öyle durumlarda kafa göz dalmak istiyorum ha hiç yaptım mı yoook :))))

      Sil
    3. Aslında bir kere yapmak lazım içimizde ukde kalmasın. :D

      Sil
  11. ha haaaaa, çok kötü şaka sahiden deee :) vidyo da komikti ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Video biraz sinirimi aldı diyebilirim. :))

      Sil
  12. İnsan tanımadığı birisine nasıl 1 Nisan şakası yapar ya :) valla okurken dayanamadım güldüm ama içimden sinir de oldum vur telefonu kafasına al sana şaka de :D yalnız video al sana 1 Nisan :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O videoyu da yazıma ek olarak koydum :D Benim yapamadığımı hoca yapsın diye. O fiyata bulmuşken kitabı bırakmakta istemedim. Çünkü internette 1000 TL gibi fiyata satan bile var. :D

      Sil
    2. ooo valla o zaman 1 Nisan'ı kabul edip kitabı almaya bakıcaksın :)) ben olsam sonrasın da derdim ki kitap elime ulaşmadı 1 saat sonra bir nisan derdin :D

      Sil
    3. Ahahah iyi fikirmiş :D şöyle bir gözünü korkutmak falan ama kitap elime geçti mi daha unuturum :D

      Sil
  13. Ben buradan bile sinirlendim :D Neyse ki ben 1 Nisan'da evden çıkmadım, hiç hoşlanmıyorum bu günden :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşteydim bu şakadan sonra uyardılar beni bugün 1 Nisan diye :D Şaka olmasa kim bilir neler yapardım :'D

      Sil
  14. ahahah İlknur yaa keşke almasaydın o kitabı yaa konuşup konuşup aa almıcam 1 nisan diyeymişsin :D Ya valla bıktırdı şu 1 Nisan:)
    video çok komik. sağolasın iyi güldüm sayende tatlım ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla Demir abla, kitap öyle nadir bir kitap ki elalem internette ne fiyatlara satıyor 60 TL'ye bulmuşken vazgeçemedim, yemedi şaka yapmak. :D Ama kitabın yorumunu attığım zamanda yine gülüşürüz bu konuda. :D

      Sil
  15. Eee hadi o zaman bizde yorumunu bekleyip biraz daha gülelim o zaman :)) ilginç bir satıcıymış yalnız hakkını vermek lazım :) Allahım yaa hala gülüyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahah bende aklıma geldikçe sinir oluyorum ve güldüm ne yalan söyleyeyim. :)) Kitabın yorumunu yaptığım zaman da ''Arkadaşlar işte bu o kitap'' diyeceğim. :D

      Sil
  16. İlknur inanır mısın ben tanıdığın biri yaptı sandım hatta emin olmak için 2 kere okudum :) Sandım ki senin bu kitap merakını bilen biri bu şekilde sana ulaşıp şaka yapıyor (benim kafam daha da ilginçmiş bak şimdi fark ettim :D).
    Geçmiş olsun, en azından aldın kitabı değil mi? Sonu iyi bitmiş neyse ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahah Dağınık Anne :D Sen daha mantıklı düşünmüşsün çünkü bana şakayı yapan kişi mantısız bir kere :D Kitabı aldım! En kısa zamanda okuyup, yorumunu yapacağım! :))

      Sil
    2. Ahaha benim kafa işte :D
      Bekliyoruz bakalım :)

      Sil
  17. Yaaa sanırım benim de sinirim geçmezdi, aksine daha da deli olurdum :D Yine de iyi sonuçlanmış ya olumlu bakalım.. :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kitabın yorumunu yaparken hıncımı bir kez daha yazıdan çıkarabilirim. :D

      Sil
  18. Vay bee nasıl bir cesaret ya da düşünme şekli varmış adamda. Tanımadığın etmediğin birine 1 nisan da nesi. Neyse ama hafi burdan ders çıkaralım "sabrın sonu selamettir" hihi
    Videoya da koptum ayrıca
    Gülücüklü Kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanlar tuhaf. Hep söylüyorum bizden tuhaf daha bir cins yok bu dünyada...
      Aynen iyi ki kapatmadan devam etmişim yoksa kitap gidiyordu elden.
      Mutlu kal sende...

      Sil
  19. Çok ilginç bir durum benim başıma gelse nasıl tepki verirdim diye düşündüm bi an. Ama gülmeyeceğim kesindi :)

    YanıtlaSil

 
DESİNG BY VALAR MORGHULİS